Sunday, March 14, 2010

its been a long long time......

Emmm, macam lirik lagu Micheale Branch je...tajuk ape tah, x ingat....tapi memang dah lama sangat x update blog ni dan memang dah lama x menulis esp. about 2010 that i've been through for 3 months ago...and no post about my new year??..argh..manala eden ni reti nak mencoret kata2 indah, mereka cerita, even menulis report..tambahan pula bila kemalasan mula menguasai diri. Masa yang ada lebih suka dihabiskan dengan berehat dan bersenang lenang or tido. Ini semua disebabkan kesibukan yang kira cam peringkat dasyat giler jugak la bila time kerja.Memang x sama beban kerja aku sekarang jika dibandingkan dengan time aku mula posting dulu. Walaupun tahun lepas memang kena buli, tapi tahun ni bertambah2lah beban itu apabila aktiviti buli itu masih aku terima sebagai mangsa dan beban kerja tambahan yang memang patut aku galas. so, manalah aku sempat nak buka blog ni, apatah lagi nak update.

Tapi, pada malam ini, sambil-sambil aku surf tenet untuk mencari koleksi soalan sains tingkatan 1, aku tergerak hati untuk menulis..Ting!!!..diam x diam dah nak masuk second paragraph...marvellous..hehe.
I want to list my loads here...how many newtons it is?? 9 GigaNewtons...;p
1. Guru kelas 3 Intan. Last year aku dapat jadi guru kelas 3 Mutiara...tahun ni up sket je..3 Intan..kalau leh nak sangat jadi form teacher 3 Akik ke, Berlian ke..so, my students ni up sket dari last year students..boleh di harap (20% gitu)..but too much indian students..so kelas tu mmg bising banyak..bising macam nak pergi berperang je..pastu lak, yang jadi masalah besar aku ialah baru 12/32 pelajar yang bayar bayaran suwa+ bayaran tambahan..x larat nak kejar dah...mcm x makan saman je..

2.Guru subjek Science 1RK..terus terang aku katakan aku memang tension, taku dan ngeri bila kena mengajar kelas RK ni....first, sebab prosedur yang memang memeningkan kepala, then sebab budak2 nye pun memang mengerikan jugak..namun ku pujuk jua hati ini...untuk mencuba..now rasa cam nak give up...rasa bersalah sangat sbb x dapat mengajar dengan baik..bila ujian selaras baru2 ni, ade 2 pelajar fail..even seorang pelajar tu xnak datang sekolah sebab dapat markah Sains rendah..argh..what should i do??..saya pun budak baru belajar..help me....

3.Bendahari Koperasi Sekolah...mungkin sebab namaku sama dengan nama bendahari terdahulu yang berpindah, so aku diamanahkan dengan tugas ni...sekali lagi nak jerit...i dont know anything about account..and the worst is...aku x tau ape2 pun ape yang patut aku buat...x start lagi ni tugas sebagai bendaghari..baru nak remove memory yg x pakai untuk digantikan dengan setting dengan tugas baru ni..serious...aku x tau ape..kat mana nak mula..dan lain2..emmmmm

4. Yg lain2 lagi yang kadang2 menyakitkan kepala dan menyesakkan dada...

5. Love matter lagi..

mmg patut pun 9 GigaNewton loads..;p

No comments:

Post a Comment