Wednesday, September 23, 2009

coretan Syawal....

berlalu Ramadhan
fajar Syawal menjelma
Muslimin muslimat
meyambut hari Raya

Takbir dibacakan
..............................
dah lupa lirik ar..
nasyid UNIC..

emmm...Salam Aidil fitri buat diriku..keluarga, teman-teman dan seluruh umat Islam sedunia. Dalam kegembiraan ini jangan dilupakan kepada orang yang kurang bernasib baik..anak yatim piatu dan saudara2 kita yang x dapat sambut dengan meriah kerana bencana alam atau peperangan..hehe..panjang pulak intro aku ni...

sebenarnya sekarang barula ak rasa sedih..Ramadhan dah berlalu..sempat lagi ke aku bertemu Ramadhan tahun hadapan??.....nape baru sekarang rasa mcm tu??...sebab??...sbb aku rasa kali ni macam Ramadhan yang paling teruk bagi aku...kot...sbb rasanya cam sume kurang...of cosla amal ibadah yang kurang..hehe...then tibalah syawal..

Raya tahun ni disambaut sederhana dan x berapa meriah..ehehe....nak kata meriah sgt pon..aku rasa biasa jer..just bangga sebab aku beli paling banyak kuih untuk umah kali ini..hehe..beli kat mana lagi..bilik guru lah..pastu aku rasa aku pling bnyak tlong mak aku prepare mkanan kot...(riak la plak..)..well, mane taknye, dua2 kakak aku pregnanat..x larat lah wat keje sgt..xkan nak suruh diorang plk kan2????....well...what to say..

macam biasa hari pertama raya g surau solat raya..then bermaaffan satu family...ziarah umah jiran tepi dan depan..pastu layan tetamu yang datang..kali ni ramai jugak sanak sedara datang sampai ke petang..nak kuar pun x boleh..arini wat soto ayam kampung..hehe..tamat jugak riwayat 2 ekor ayam bapak tu...terkorban dan dikorbankan..seterusnye aktiviti menziarah diteruskan pada hari kedua...macam biasalah....tapi yang xbest raya ke 3 aku wat open house...emm, xdela cam open house sangat..tapi aku jemput student aku datang uamh beraya..emm, beriye diorang cakap nak serbu umah aku...so aku pon sediakan menu laksa untuk hari tu...selain tu aku jemput gak kengkawan sekolah aku..kengkawa adik aku n kengkawan abang aku...emm, kengkawan aku time skolah dulu adelah datang..yang xleh blah tu..student aku..satu batang idong pon x nampak...ahhh..geramnyer...next year malas dah nak jemput2...huhu...laipun aku x best,,keta aku abang aku pinjam bawak g klate coz keta dia Xcident..hehe...patah kaki la aku..xleh kemana...umah member ngajar pun xleh nak p...huhu..sorry ye niza..kecik..k.miza...kita beraya kat skolah je lah ye..

stakat ini je coretan syawal aku ni..x best kan??aku x tau nak citer cemana..tapi bila tengok blog kengkawan sume ade wat citer raya...so aku pun wat jugaklah..tapi takat camni je lah...hahaha..c u in the next post..

No comments:

Post a Comment