Tuesday, May 19, 2009

Silat Cekak Malaysia USM....wirawati melayu terakhir..hik..hik..

ermm...caya x aku join silat..hehe..jgn main2 ek..ade 21 buah cekak bahaya aku dah blajar...just dah lama x praktis jer...jaga2 la students aku yg nakal sgt2 tu...nak rasa buah cekak ek..tapi..stakat ni xdelah lagi...so..begini alkisahnye...masa aku kt usm...cos pddikan..di wajibkan pljar amik kokurikulum 3 unit...so..aku congak2..aku ni ape2 permainan pon x reti even bola jaring..so x kan ambik ko-k yg berasingan unit tuh..so y not try silat..aku ingat cam senanglah...
nak di ceritakan masa time demo silat tuh terjumpalah senior sekolah aku...wah..mantap..siap jadi exco lagi..x mcm dlu..nerd..so...aku pun nak buktikan la aku pon boleh..(malaysia boleh)..so aku pun join ar...x sngka mmg mencabar...bayangkanla..latihan every ptg khamis n jumaat mlm sabtu...yangtak tahan nye latihan mlm tu start dari kul 10 until 1 atau dua pagi...xlarat lah...lgpun sbb latihan mlm..xleh balik kmpung ptg jumaat tuh...maklumlah aku mmg kaki balik kampung..hehe..tapi aku teruskan gak..walaupun menyakitkan..lebam2 kaki, tngan nih..disamping tu aku rasa enjoy...di samping kengkawan yg sama kepala..membuat aku lebih bersemangat dengan silat nih..setahun blajar buah asas, buah jatuh n buah potong..pastu second year blajar cara tempur dan persiapan untuk ujian sijil rendah...time ni tester2 bukan budak senior dah..tapi jurulatih2 yg ade tali pinggang merah tuh..cuak gak lah aku...tapi x disangka plak aku dapat lulus kepujian lagi..hehe...tapi time test tu mmg la aku lawan sunggoh2..gunakan segala teknik yg ade untuk jatuhkan lawan...hehe..naik tahun 3 aku blajar wat demo...ooo..rupenya ade teknik gak..bagi nampak real aksi2 lawan tuh..baru la penonton pecaya...setelah setahun blajar..kira expert gak la..so aku dilantiklah jadi pembantu jurulatih..hm..dapat gak aku pakai tali pinggang merah..cam senior aku tuh..so..aku pun galas tugas latih junior2 aku..naikkan semangat diorang..brainwash sket otak diorg tu..dah ade budaya sndiri..napelah nak agung2kan budaya org lain..spt taekwando ke..karate do ke...ape..ingat silat low standard ke..hehe..sbb dlu pon aku kna brainwash ngan jurulatih aku...2-3 jam dengar ceramah dia...selain daripada tuh..bila aku join persatuan ni..aku bnyak bejalan...bila kena jmput wat demo..smpai g uia..utm..utp...n msm tmpat kt penang tuh..hehe..klu x manalah aku nak jaln mcm tu..stakat B.J aku tau la pi...kesimpulannya aku seonk join silat nih..just now je aku x teruskan..sbb kt cni aku xde kawan n tmpt yg sesuai..baju silatnyer pun ada je belipat dalam almari...tapi klu ade peluang aku nak la aktif smula..insyaallah..kwn2 jom..hidup CEKAK!!!

1 comment:

  1. assalamualaikum... bleh tanya tahun brape masuk silat cekak (masa belajar)?
    saya pun ahli cekak masa kat usm gak sempat r merasa sama cam awak... saya grad taun 2001...
    apa2 hal bleh emel cikgufakrul@yahoo.com...
    seronot gak dpt kenal2 balik sumer geng lama...

    ReplyDelete