Saturday, May 23, 2009

What Happen to Me?????



Masyaallah...rasanya sgt berat dugaan hari ni...tersalah pilih jalan bila ade lebih dari satu pilihan..huhu..hari ini kumulakan dengan xberapa baik..first..aku x cukup tido..layan ym smpai kul 12..pastu subuh tu ade lak org call..pastu dah susah nk tido..nasib baik aktiviti koko dibatalkan..tapi teringat lak arini nak kena antar n ambil bdak2 silat training kat muzafar syah..so kul 8 aku bawa diorg g muzaffar syah..bila smpai cna..xdelak guru perempuan..so aku balik umah..ingat nak smbung tido..tapi ade org datang lak..kena layan...maklumlah tetamu datang ni bawa rahmat pada kita..pastu da tengahari...tapi aku sempatla tido jap..hehe..20 minitlah..pastu dak2 silat g msj suruh ambik diorang..act aku ade plan ptg ni..jumpa kawan..biasalah..nak bersantai ngan kawan..dah penat keje..so..oklah ..aktiviti yg dijalankan berjalan lancar..(just dalam ati x berapa sedaplah..mcm ade somthing wrong je..huhu)..then dah petang aku pun on da way balik..i thought everything gonna be fine..untill...DUMM!!!..aha..MyV aku yg baru je 3 bulan pakai ni hit a car..mula2 aku nampak je keta saga tuh..dari simpang nak kuar..aku ingat dia stay bagi aku lalu dlu..rupa2 nya x..sama2 jalan..aku pon x sempat brek..wah...ape lagi...langgarlah..aku ingat xder papelah..tapi teruk gak..terkopak bumper depan aku..dia plak pecah lampu depan..hebat gak aku bawak keta ek..hehe...aku pun panic sbenarnye..tapi wat2 brani kuar keta..opponent aku tu uncle chinese..pastu ctu lak area chinese..aku je malay..apela aku nak wat..aku sorg2 ni..nak call kwn pun..enset aku kedit kena block..mmg kena sungguh...padan muka!!aku pun wat2la uncle tu yg salah..tapi aku tau..hujah aku mmg x menag kat ctu...pastu ade sorg uncle lain tu suh settle situ jer..aku yg cuak dan panic ni..turut ajelah..at least dia x minta ganti rugi kt aku..so aku pun balik lah..aku ingat adelah warranty benda tu dari perodua ke..coz keta baru..hehe..sampai umah..aku kna bebellah ngan ibu n ayah ku..kakak aku mrh coz aku x catat no plat keta tuh..untuk police report n claim insuran..tapi nk wat cane..benda dah jadi..dalam ati aku berkata..emm..Allah bayar cash kat aku..sbb tadi aku lalai..(only i knew the story )..ini pengajaran..aku xnak jadi dah..insyaallah..tq Allah..kerana masih sayangkan aku..pasni aku xnak lalu dah jalan tuh..hik2

3 comments:

  1. salamz...
    cik, keta hang tu ad 2 pihan je.
    ketuk atau tukar bumper depan+tepi.
    hang tanya dulu bape kos ketuk+cat
    atau
    tukar bumper depan+tepi +cat.
    kalau tukar bumper, amik bumper mivy se la...
    alang2.harga lebih kurang je.
    kalau tak jumpa workshop, bagi kawan aku buat. tapi kat sini la. jgn kalut2. kang jd tak elok.
    sobar je la... sikit ja tu...
    len kali, hang kena sabar la bawak keta tu...
    kalwau was2, horn la..

    ReplyDelete
  2. huhu~~sygnya kreta hang jd mcm tu.. tp xpe.. seb baik bumper yg kopak..klu teruk lagi smpai muka hang kopak nak kta mcm mna? wallahua'lam.. wat pelan2.. xpe.. duit gaji dah masuk kan ahakz..

    ReplyDelete
  3. Ciannye die, anyway tak pe pengalaman ni sgt berharga. Next time shima akan jadi lebih alert.

    ReplyDelete