Tuesday, June 30, 2009

Wrong Day For ME?????

hari in aku tension....pada awalnye ia bermula dengan baik...tapi org kata ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari..oleh sebab ari ni aku just ade 2 kelas iaitu 4 waktu...maka aku ade bnyak masa terluang..jadi aku wat mission nak siapkan report silat tu arini gak..pastu before balik nak siapkan back date borang kawalan kelas...sebelum datang skolah, aku aim atleast 80% keja aku siap...ceritanya pada pagi itu segalanya berjalan lancar...aku dapat satu relief kelas, tapi xpe..aku still leh wat keja kat kels tuh..pada pagi ni aku berjaya siapkan about 20 % lagi repot silat tuh..until kul 8.50 aku get ready untuk kelas..so, kelas pun berjalan lancar sampai 11.20 kelas aku pun abis...just nak g relief kat kelas 4T...nak pi kelas tu aku lalu bilik rawatan...huhu...kena tahanla telinga ni dengar jeritan yang meremangkan bulu roma tuh..hehe...sampai kat kelas tu xder orang..aku tunggu jap..tapi xde students balik pun..so aku tengaok ketas relief tu...Prinsip akaun??hm..kat mana diorg ni..sbb kelas ni budak dia separate 2 subjek..LK ngan PK...so aku pon kuar nak cari diorang..tetiba ade bunyi phone aku...rupanye pk HEM call..suh aku pi jumpa dia bawak register kelas aku n kelas k.wan..so aku pon pi blik guru amik register k.wan n patah balik g lab ambik register aku..(jauh perjalanan aku) dan terus ke pejabat..tibanya disana aku lihat ketua hantu samseng yg dah memang lama aku xjumpa ade ngan 3 org budak lain..rupa2nye diorg kena tangkap polis sebab ponteng sekolah n lepak kat Star BOx yg popular tuh..huh..rupa2nye mak ZZ tu datang gak...so aku mls nak citer kes lain..tapi kes si Zbidi ni je...kalau korang nak tau..dia ni mmg bawa bnyak msalah kt kitorang warga smai..ape benda yg dia x pernah wat???huh..mmg pemusnah kawan2 je dia ni...dah 3kali wat aku janji..tapi x serik2 lagi..muka lgsung xde rasa bersalah..tangan siap letak kat poket..samseng..mak dia yg beriye2 nangis....oooo...rupe2nye dia ni ank manja..patutlah..mak dia ckp, ayah dia lgsung x pernah marah dia..mak dia je yg suke marah2...tapi itupun aku rasa mcm salah cara je...ade ke patut, mak dia ckp klu dia nak duit,bagi..nak enset, beli....nak isap rokok, xpe...asalkan dia x wat hal...just nak dia skolah takat spm..elok x elok lain kira..asalkan ade sijil...Hmm.(hello makcik..itu zaman dlu...lagipun...bole ke dia llus BM SPM???susah tu...klu jenis skolah xnak skolah...huh)......teknikelnye...aku rasa cara mak dia layan dia tu pun dah x berapa betul...kesimpulannya dia mmg dimanjakan oleh fmly..patutla jadi teruk camtu....Astagfirullah..kutuk plak..harap x jadi pada aku masa akan datang.....bukan aku nak runtuhkan semangat dia...tapi dia yang selalu meruntuhkan semangat cikgu2 untuk ngajar dia...camana tuh???..........kesalahan bukan kecil..tapi besar..bertimbun2 plak tu...siap mempopularkan aku lagi...guru kelas kpd kelas plg bnyak kes..hahaha...jadi kalau ikutkan, mmg dia layak dibuang sekolah...tapi maknye merayu pada sekolah...ape nak wat..PK hem pun seorang ibu yg memahami situasi seorg ibu....maka peluang diberi...7 hari msti dtg sekolah tanpa kes...dan aku diberi tugas baru...memantau, memeriksa dan melaporkan kepada ibunye jika dia lesap lagi melalui pagar yg digunting or pintu pagar yg terbuka luas...emm, ade elaunx??huh..abs masa aku kat ctu je..keja xdapat wat...nak dekat kul 1 baru setel maasalah tu..maka, aku pun decide nak stay..untuk siapkan repot tuh..tapi..laptop aku wat hal...asyik 'hang' jer...wat keja sket mula tergantung..banyak kali aku onn/off..xberhsil gak..sampai kul 3 lebih..aku fed up..so aku pun kemas brg2 nak balik..so, register n borang ijau tu x antar lagi..ingat bfore balik aku singgah pejaba jap..tapi aku terlupa..now buku register tu ade kat aku..hehe..bhaya tu..so, aku ckp wrong day sbb target x tercapai...huh..satu benda pun x siap..stu benda pun x berjaya..balik umah aku tido jer..hahaha...so, arini mmg x siap lagi lah repot tu..moga2 esok bukan wrong day buat aku..n Bidi..jagn dok wat hal plak...bagi kat hantu skolah baru tau...

No comments:

Post a Comment