Thursday, July 30, 2009

tak puas hati...di mana hak asasi ku sebagai manusia...

Aku disamping mengajar sains, aku juga mengajar pendidikan moral..students ku ramai indians..emm, bila sebut p.moral ni teringat si Bala plak..haha..hari tu geram sangat kat dia..aku tendang kaki dia..padan muka..wawawa..kena dia dengan muncung tajam kasut tumit tinggi aku..opps...bukankah aku sekarang mengajar bab hak asasi manusia..itu macam dah terover jer..tapi dia lagi over lah..tanyalah niza, k.asma,k.sarina..sume penin masuk kelas tuh..cop2..stop..subjek aku yg sebenar adalah>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>
aku xberapa puas hati nih..dah lama dah..tapi hari ni baru nak diluahkan dari hati ku ini..tentang seseorang yang terlalu special..yang boleh menghilangkan orang lain dari pandangan orang lain...(make us invisible..lebih tepat mcm tu)..pada function2 yang best..dan boleh juga menghilangkan namanya termasuk dirinya daripada pandangan orang bagi menyertai aktiviti2 yang x best..(lebih tepat...tugas2 muka slipar jepon..hehheh..) dan menampakkan muka2 selipar jepon ni untuk dihantar ke suatu misi atau tugas khas yang tak best...hebat gak power tu...terar daripada power rangers ni..xbole2...
persolannya...mengapa?????adakah dunia sudah tidak adil??atau ini memang sudah adil..just aku tak perasan..ok..bersangka baik ples..Allah tidak akan membebankan hambanya dengan beban yang tak sanggup dipikul oleh hambanya..jadi maksudnya???terangkan niza??hehe..maksudnye, niza mampu menanggung beban 10 kali ganda dari si special tu sbb tu niza diberi banyak tugas..aku mampu menanggung 5 kali je (aku kurang sket dari cik KP ni ) beban dari si special ni...maka. jika beban yg ditanggung oleh si special ni 2o kg, maka beban ditanggung oleh aku 100kg n beban ditanggung niza 200 kg..emm, beza gak tuh..tapi rasa2 gaji diberi sama jer...ehehe..berkira lah pulak aku ni..wasatiah2...
>>>>ye, walaupun aku rasa bersalah membuat pernyataan mcm ni, tapi disudut hati aku tetap ade rasa x pueh hati tu..mana aci....sedap benar gitu...bila menyorok, tersorok atau disorok...maka tidak banyak tenaga dan masa disumbangkan...sedangkan dirinya ade banyak masa terluang ..aku pulak..aku guru subjek tingkatan 3 yang 10 hari lagi diorang nak hadapi trayer PMR..tapi ade 3 topik sylibus x abis ngajar lagi...dia guru subjek yang hanya mengajar satu subjek bagi satu tingkatan sahaja dan tak perlu extra clas boleh balik awal sedangkan aku 2 subjek bagi 2 tingkatan berbeza dan dua2 ade keje kursus dan masuk pmr dan spm...dia xperlu update register dan menjaga anak buah..tapi aku hari2 kena kejar Dinie mintak senarai budak x hadir(lagipun kelas aku terkenal dengan Masalah..maklumlah..m)...hari2 jadi ceti minta duit yuran..dan lain2 yang kadang2 buat aku tension coz bebudak ni mmg sgat degil...dan...ahh..malas dah nak wat perbandingan..3 pun dah ckup...menunjukkan ade something wrong...agaknyelah...
>>>>>baiklah..aku sudah pun meluahkan ape yang terbuku di hati...dan sukecita dimaklumkan..cerita diatas adalah rekaan semata-mata dan tiada kena mengena dengan yang dah mati..yang hidup lagi..mungkinla..
bila dikatakan ketidakpuasan hati..memang banyak...bukan setakat sebab dia..tapi hal2 lain pun ade..memang susah nak puaskan hati nih..jadi penuhkanlah hati ini dengan zikrullah...jika hati tidak puas pun..setidak2nya hati ini menjadi tenang..sekian..

2 comments:

  1. thanks shimah.. kerana memahami hati ahakz..syahdu giler..tp nak wat pembetulan.. beban aku 100 kg.. beban hg 50 kg..tp aku timbun beban aku sbnyak 50kg kat hang..so ko jd 100kg..aku jd 50 kg jek sbnrnya.. ko lg yg btol2 teruji hahahahaha... i just can't survive without you... btol ni..sumpah xtipu..

    ReplyDelete